صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

::عکس
::امام حسین
::جنس مخالف
::احادیث ناب امام رضاعلیه السلام
::کشکول
::مذهبی
::حضرت فاطمه علیها السلام
::داستان
::طنز
::غدیر
::فاطمیه
::امامت پژوهی


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: اسماعیل بامری
:: اسماعیل بامری

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 745
بازدید کل : 34004
تعداد مطالب : 241
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 4






Eng.Blogfa.com -->

 

دانشنامه عاشورا آیه قرآن


کــد بزرگ شدن تصویر

حب العباس :: کرامات حضرت ابوالفضل

دانلود صلواتی







پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


حضرت اقا



:: موضوعات مرتبط: عکس، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: حضرت اقا,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در پنج شنبه 21 فروردين 1393


حجاب



:: موضوعات مرتبط: عکس، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: حجاب,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در پنج شنبه 21 فروردين 1393


ياشهدا



:: موضوعات مرتبط: عکس، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: ياشهدا,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در پنج شنبه 21 فروردين 1393


خاطرات خنده دار جبها
یک قناسه چی ایرانی که به زبان عربی مسلط بود اشک عراقی ها را درآورده بود. با سلاح دوربین دار مخصوصش چند ده متری خط عراقی ها کمین کرده بود و شده بود عذاب عراقی ها. چه می کرد؟
بار اول بلند شد و فریاد زد:« ماجد کیه؟» یکی از عراقی ها که اسمش ماجد بود سرش را از پس خاکریز آورد بالا وگفت: « منم!»
ترق!
ماجد کله پا شد و قل خورد آمد پای خاکریز و قبض جناب عزراییل را امضا کرد! دفعه بعد قناسه چی فریاد زد:« یاسر کجایی؟» و یاسر هم به دست بوسی مالک دوزخ شتافت!
چند بار این کار را کرد تا این که به رگ غیرت یکی از عراقی ها به نام جاسم برخورد. فکری کرد و بعد با خوشحالی بشکن زد و سلاح دوربین داری پیدا کرد و پرید رو خاکریز و فریاد زد:« حسین اسم کیه؟» و نشانه رفت. اما چند لحظه ای صبر کرد و خبری نشد. با دلخوری از خاکریز سرخورد پایین. یک هو صدایی از سوی قناسه چی ایرانی بلند شد:« کی با حسین کار داشت؟» جاسم با خوشحالی، هول و ولا کنان رفت بالای خاکریز وگفت:« من!»
ترق!
جاسم با یک خال هندی بین دو ابرو خودش را در آن دنیا دید! 
+منبع:کتاب رفاقت به سبک تانک


:: موضوعات مرتبط: عکس، کشکول، مذهبی، داستان، طنز، ،
:: برچسب‌ها: خاطرات خنده دار جبها,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در پنج شنبه 21 فروردين 1393


عاقل كيست؟
عاقل کیست؟

آیت الله مجتهدی تهرانی:
به هر که عقل دادند، چه ندادند؟ به هر که عقل ندادند، چه دادند؟

عقل چیز عجیبی است. البته فکر نکنید عقل همین است که ما داریم
یک دسته دیوانه اند و در دیوانه خانه هستند و ما عاقل هستیم، نه!

عاقل آن است که به فکر آخرت باشد،
کسی که آخرت را انتخاب می کند، این فرد عاقل است.
وکسی که دنیا را انتخاب میکند از نظر اسلام این فرد عاقل نیست....
بنابراین عاقل خیلی کم است..خیلی... 

منبع:


:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: عاقل كيست؟ايت الله مجتهدي,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در پنج شنبه 21 فروردين 1393


شعرفاطمیه برای مداحی

شور - حضرت زهرا سلام الله علیها

 

                                                                                                  یار هر پیر و جوون/خورشید بی نشون

مادر ِ همه ی فاطمیون

یا زهرا سیدتی یا زهرا...

 

هستی و دارو ندارم به فدای زهرا

حضرت اُم الائمه،عصمت کبری

یاور و یار ولایت کوثر طاها

بانوی نور و حجاب و پاکی و تقوی

میشه دلها مدینه ای هر جا/با دم و ذکر و نوحه ی زهرا

فاطمه ای جان نبی/نور دلی ذکر لبی

تو از شرف معلم  ِ/کلاس صبر زینبی

بر بابا نور دو عین/یا اُمَّ الحَسَنین

دعا کن برامون جان ِ حسین

یار هر پیر و جوون/خورشید بی نشون

مادر ِ همه ی فاطمیون

یا زهرا سیدتی یا زهرا...

 

دعا کن که دادم از کف راه صبر و چاره

توی صحرای گناها هستم آواره

شدم از این رو سیاهی خیلی بیچاره

با دعای تو گره ها وا میشه آره

دعا کن ای فدای لبخندت/بشیم از سربازای فرزندت

تو لشگر صاحب زمان/همه با پاکیّ  ِ نیَت

بریم به جنگ صهیونیست/وَ بعدشم وهابیت

با نابودی ِ اونا/همراه ِ شهدا

ما میریم نجف و کرببلا

یار هر پیر و جوون/خورشید بی نشون

مادر ِ همه ی فاطمیون

یا زهرا سیدتی یا زهرا...



:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، فاطمیه، ،
:: برچسب‌ها: شعرفاطمیه برای مداحی,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در سه شنبه 20 اسفند 1392


يازهرا

بسم الله الرحمن الرحیم

 الّلهُمَ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعلَها وَ بَنیها وَ سِرِّ المُستَودِعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ به عِلمُک

اَلسَّلامُ عَلَیکِ اَیّتُها آَلصِّدیقَةّ اَلشَّهیدة فاطِمَةَ اَلزَّهراء سَیده نِساءِ اَلعالَمین

 یا فاطمه الزهرا

حرم مادر ما سینه ماست

پس نگویید که او بی حرم است

 



:: موضوعات مرتبط: عکس، مذهبی، حضرت فاطمه علیها السلام ، فاطمیه، ،
:: برچسب‌ها: یازهرا,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 18 اسفند 1392


دانلود مداحی ا ز مداحان مختلف

http://www.askdin.com/thread26779.html



:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مداحی ا ز مداحان مختلف,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 18 اسفند 1392


پوستر فاطمیه

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 18 اسفند 1392


واقعیت کدام است؛ آتش کشیدن خانه زهرا سلام الله علیها یا تهدید به آتش کشیدن آن

واقعیت کدام است؛ آتش کشیدن خانه زهرا سلام الله علیها یا تهدید به آتش کشیدن آن

متعصبانی که راه را به اشتباه رفته‌اند، نمی‌توانند وقایع و مصائب فاطمی را شفاف برای نسل‌های آینده و امروز منتقل سازند، از این رو ...

ریحانه پیامبر، حضرت صدیقه کبری (صلی الله علیه و آله) از جهات بسیاری حائز مقامات و مناقب رفیع هستند.  همو بود که در خلقت نورانیش همراه با اول مخلوق عالم، حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) و علی(علیه السلام) بود و رفعت مقامش به حدی بود که آدم نام او را بر ساق عرش دید و خداوند را، به او و پدر و همسر و فرزندانش قسم داد تا توبه اش پذیرفته شد و او یکی از آن کلمات خدایی بود که «فتلقی آدم من ربه بکلمات فتاب علیه...» آدم بر زبان جاری ساخت «... اللهم بحق فاطمه و انت فاطر السماوات و الارض...» و ریحانه پیامبر(صلی الله علیه و آله) همان مشکاتی است که مثل نور خداوند در آسمان و زمین است «... مثل نوره کمشکوه ...»


فاطمه فقط فاطمه نیست :



:: موضوعات مرتبط: عکس، مذهبی، حضرت فاطمه علیها السلام ، فاطمیه، ،
:: برچسب‌ها: واقعیت کدام است؛ آتش کشیدن خانه زهرا سلام الله علیها یا تهدید به آتش کشیدن آن,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 18 اسفند 1392


بهاریه ای برای بانوی بهار

بهاریه ای برای بانوی بهار

به نام خدا

می بینی تکاپوی شهر را؟!...

می شنوی آواز بهار را؟!...

می خوانی ترنّم آغاز را؟!...

بهار؛ از پشت کوهسار، حرکت کرده و خود را به ما می رساند. صدای خانه تکانی ها تا هفت کوچه آن طرف تر هم می آید و جنب وجوشِ خریدِ «سین» هایِ سفره ی هفت سین، غوغایی در شهر به پا کرده!... مادرجان، مثل همیشه،

تسبیح به دست، آرام آرام در خانه راه می رود و با دستمال کوچکش، گرد و خاک همیشگی را از گوشه و کنار اتاق، پاک می کند. گرچه دیگر توان رفت و روب ندارد! اما سفره ی دلش، همیشه پهن است و از خاطرات سال های دور و نزدیک، برایمان می گوید. آغاز سال جدید را دوست دارم! خانه تکانی را نیز! این بار، امّا، حال و هوای دیگری دارم!... لب پنجره ی کوچک اتاقـــــــم می روم

و گلدان کوچک یاس را بو می کشم. یک نفَس عمیق!... همیشه حسّ دیگریبه این گُل و گُلدان داشتم!...

وای که چقدر این عطر برایم دلنشین و آشناست!... با خودم قرار گذاشته ام هرگاه این یاس های سپید و زیبا را در دست بگیرم، صلوات بفرستم!... اما این بار ناخودآگاه حس می کنم بگویم :

اَلسَّلامُ عَلَیکِ یا فاطِمَهَ اَلزَّهراء (سلام الله علیها) ... ناخودآگاه است دیگر!...



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، حضرت فاطمه علیها السلام ، فاطمیه، ،
:: برچسب‌ها: بهاریه ای برای بانوی بهار,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 18 اسفند 1392


آیا می‌توان تنها با استناد به منابع اهل سنّت، شهادت حضرت فاطمه علیهاالسّلام را اثبات نمود؟

آیا می‌توان تنها با استناد به منابع اهل سنّت، شهادت حضرت فاطمه علیهاالسّلام را اثبات نمود؟

برای پاسخ به این سؤال، در گام اوّل به بررسی گزارش‌های رسیده از وضعیّت جسمانی و احوال روحی حضرت فاطمه علیهاالسّلام در روزهای پایانی حیاتشان می‌پردازیم.

گزارش‌های استخراج شده از معتبرترین منابع اهل سنّت، از وقوع یک سری اختلاف‌های مالی میان حضرت زهراعلیهاالسّلام و نظام حاکم خبر میدهد؛ اختلافی جدّی که چندین هفته قبل از درگذشت آن بانو رخ داده و نقطه پایان‌بخش آن، خشمناکی شدید حضرت زهراعلیهاالسّلام از عملکرد متصدّیان خلافت بود.
عُروَة بن زبیر از عایشه نقل کرده است که :
سند شماره 1 و 2
(صحیح بخاری، حدیث 3913؛ صحیح مسلم، حدیث 3304):
فَوَجَدَت فاطِمَةُ عَلی ابی‌بَکرٍ فی ذلِکَ، فَهَجَرَتهُ فَلَم تُکَلِّمهُ حَتّی تُوُفِّیَت...
[در ماجرای اختلافات مالی و مواجهه با عکس‌العمل ناعادلانه خلیفه] فاطمه بر ابوبکر خشمگین شد؛ پس با او قطع رابطه کرد و [به نشانه اعراض و روی برگرداندن از ابوبکر] با او سخن نگفت تا از دنیا رفت...
سند شماره 3 و 4
(صحیح بخاری، حدیث 2862؛ مسند احمد بن حنبل، حدیث 25):
فَغَضِبَت فاطِمَةُ بِنتُ رَسُولِ اللهِ، فَهَجَرَت ابابَکرٍ فَلَم تَزَل مُهاجِرَتُهُ حتّی تُوُفِّیَت.
فاطمه بر ابوبکر غضبناک شد و با او قطع رابطه کرد و این قطع رابطه و قهر وی تا وفاتش ادامه یافت.
سند شماره 5 و 6
(صحیح بخاری، حدیث 6230؛ تاریخ المدینه (تألیف: ابن شبّه)، ج 1، ص 197):
فَهَجَرَتهُ فاطِمَةُ، فَلَم تُکَلِّمهُ حَتّی ماتَت.
[در ماجرای غصب اموال] فاطمه با ابوبکر قطع رابطه کرد؛ پس با ابوبکر سخن نگفت تا از دنیا رفت.



:: موضوعات مرتبط: عکس، مذهبی، حضرت فاطمه علیها السلام ، فاطمیه، ،
:: برچسب‌ها: آیا می‌توان تنها با استناد به منابع اهل سنّت، شهادت حضرت فاطمه علیهاالسّلام را اثبات نمود؟,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 18 اسفند 1392


حمله به خانه بی بی مظلومه فاطمه زهرا ( سلام الله علیها )

حمله به خانه بی بی مظلومه فاطمه زهرا ( سلام الله علیها )

از جمله شبهات موجود بر علیه شیعیان از طرف اهل سنت و وهابیت ، انکار واقعه حمله عمر و بعض دیگر صحابه به خانه علی (علیه السلام) و فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) می باشد.
آنان ضمن انکار این جریان و آوردن توجیهات غیر منطقی ، اسناد و مدارکی که دالّ بر صحت انجام این فاجعه است را منکر شده و از لحاظ رجالی مورد حمله قرار می دهند . و این امر تا حدی برای آنان متقن جلوه نموده که از این واقعه ، با نام " افسانه آتش زدن خانه " تعبیر می کنند.
چندی پیش کتابی به نام ( ظلامه الزهرا فی روایات اهل السنه ) چاپ شد که به بررسی تاریخی و سندی این واقعه و وفایع دیگر پرداخت ( بر اساس معیارهای اهل سنت در جرح و تعدیل ) .
لذا نظر به اینکه این کتاب به زبان عربی می باشد ، ما برخی از مدارک و مسانید آن را با ترجمه فارسی روایات بیان می کنیم تا مورد استفاده پژوهشگران شیعه و اهل سنت و وهابیت قرار گیرد.
ندامت ابوبکر از حمله به خانه وحی :



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، حضرت فاطمه علیها السلام ، فاطمیه، ،
:: برچسب‌ها: حمله به خانه بی بی :مظلومه فاطمه زهرا ( سلام الله علیها ),

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 18 اسفند 1392


يا تهديد به آتش کشيدن خانه حضرت زهرا باسند صحيح در کتب اهل سنت آمده است يا خير؟ استاد قزويني:
تهديد عمر به آتش زدن خانه وحي و پشيماني ابو بكر از آن
   پخش صوت 
   دان لود    
 بسم الله الرحمن الرحيم

برنامه: حبل المتين

استاد: حضرت آيت الله دکتر سيد محمد حسيني قزويني

تاريخ : 1392/01/25

موضوع: تهديد عمر به آتش زدن خانه وحي و پشيماني ابو بكر از آن

مجري:

آيا تهديد به آتش کشيدن خانه حضرت زهرا باسند صحيح در کتب اهل سنت آمده است يا خير؟

استاد قزويني:

من قبل از آغاز سخن لازم‌ مي‌‌ دانم از همه علاقه مندان به اهل بيت عصمت و طهارت سلام الله عليهم اجمعين چه در ايران و چه در ديگر نقاط جهان که امروز با حضور در مراسم عزاداري فاطمة زهرا سلام الله عليها و اظهار همدردي با بقية الله الاعظم در شهادت مادر مظلومه اش فاطمة زهرا تشکر کنم و به حق مردم حق مطلب را نسبت به مظلومه شهيده فاطمة زهرا اين بزرگ بانويي که قدر آن به حق مجهول است ادا کردند.

و آنچه که ما از رسانه‌ها‌ مي‌‌ ديديم و همچنين در خود شهر قم با حضور مراجع بزرگوار در اين مراسم عزاداري يک عاشوراي ديگري بود و الحق امروز مردم قلب زهرا را خوشحال کردند، قلب اميرالمؤمنين را خوشحال کردند، قلب مقدس امام زمان را با اين کار خود خوشحال کردند.

و من يک نکته اي را قبل از اينکه به سوال برادر عزيزم جناب آقاي محسني اشاره کنم حالا من مفصل اين را اشاره خواهم کرد بعضي از عزيزان اهل سنت تصور‌ مي‌‌ کنند که اين قضيه شهادت حضرت زهرا و اين عزاداري‌ها خدايي نکرده با وحدت منافات دارد و يا اهانت به مقدسات آنها است، نه اين چنين نيست و اين از اصول مسلم تاريخ است و مگر ما‌ مي‌‌ توانيم با ناديده گرفتن تاريخ تاريخ را عوض کنيم؟

 و اين از عقائد شيعه است و مسئله شهادت حضرت زهرا جمله اي است که اميرالمؤمنين سلام الله عليه در نهج البلاغه خطبه 202 مفصل مطرح‌ مي‌‌ کند که به هنگام دفن اين صديقه طاهره که خطاب به نبي مکرم صلي الله عليه و آله و سلم‌ مي‌‌ فرمايد:

وستنبئك ابنتك بتضافر أمتك على هضمها

دخترت به تو ر خواهد داد که امتت چقدر در حق او ظلم و جفا کردند.

پهلوي او را شکستند، محسن او را سقط کردند و همين قضايا منجر به شهادت مظلومانه آن بزرگوار شد.

و بعد اميرالمؤمنين اشاره‌ مي‌‌ فرمايد:

فأحفها السؤال واسترها الحال

يا رسول الله از زهرا با اصرار سوال کن به من که دردهاي دل خود را نگفت فقط فهميدم که دست و پهلويت زخمي شده ولي ندانستم که چگونه شبهاي محن را سحر کردي.

ولم يطل العهد ولم يخل منك الذكر

 يا رسول الله اين همه مصيبت بر دخترت هنوز ياد تو از زبان‌ها نيفتاده بود و هنوز چيزي از رحلت جانگداز و جانکاه تو نگذشته بود.

نهج البلاغة - خطب الإمام علي ( ع ) - ج 2 ، ص 183

و اين تعابير کاملا نشان‌ مي‌‌ دهد از عمق مصيبت حضرت زهرا سلام الله عليها و وقايعي که بعد از نبي مکرم بر فاطمه زهرا وارد شد تا آنجايي که‌ مي‌‌ گويد:

قل يا رسول الله عن صفيتك صبري

يا رسول الله ديگر صبر علي به سر آمد و کاسه صبرم لبريز شد، ديگه شبهاي علي بعد از اين سحر ندارد، غم‌هاي علي پايان ندارد.

نهج البلاغة - خطب الإمام علي ( ع ) - ج 2 ص 182

نقل‌ مي‌‌ کنند ابن عباس در يکي از شب‌هاي صفين يعني در حقيقت نزديک 27 سال بعد از شهادت حضرت زهرا حنايي آماده کرده بودند و به علي عليه السلام تعارف کردند که علي جان بيا با هم حنا بگذاريم ريش مبارک شما سفيد شده است.

اميرالمؤمنين‌ مي‌‌ فرمايد ابن عباس مگر نمي داني ما هنوز عزادار فاطمه هستيم، يعني بعد از گذشت 27 سال هنوز اميرالمؤمنين به فکر داغ فاطمه زهرا است و داغ زهرا از دل علي هنوز نرفته وحتي فرزند زهرا امام کاظم سلام الله عليه مستشهد 183 حجري است که وقتي از زهراي مرضيه نام‌ مي‌‌ برد‌ مي‌‌ گويد:

إِنَّ فَاطِمَةَ ع صِدِّيقَةٌ شَهِيدَةٌ

از مادرش زهرا به عنوان يک مظلومه شهيده تعبير‌ مي‌‌ کند.

الكافي ( مُشَكَّل ) - الشيخ الكليني - ج 1 ص 458

صراط النجاة ( تعليق الميرزا التبريزي ) - السيد الخوئي - ج 3 ص 441

اينها چيزي نيست که مخصوص امروز و ديروز و 10 سال و 50 سال و 100 سال اخير باشد



:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، حضرت فاطمه علیها السلام ، فاطمیه، ،
:: برچسب‌ها: يا تهديد به آتش کشيدن خانه حضرت زهرا باسند صحيح در کتب اهل سنت آمده است يا خير؟ استاد قزويني:,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در دو شنبه 12 اسفند 1392


يش‌بيني مصائب و شهادت حضرت فاطمه علیها السلام توسط پيامبر صلی الله علیه و آله در گزارشهاي تاريخي ـ ح

يش‌بيني مصائب و شهادت حضرت فاطمه علیها السلام توسط پيامبر صلی الله علیه و آله

در گزارشهاي تاريخي ـ حديثي شيعه و گاه اهل سنّت، شاهد بيان اخبار آتي حضرت فاطمه علیها السلام از زبان رسول خدا صلی الله علیه و آله هستيم...

 

 

در گزارشهاي تاريخي ـ حديثي شيعه و گاه اهل سنّت، شاهد بيان اخبار آتي حضرت فاطمه علیها السلام از زبان رسول خدا صلی الله علیه و آله هستيم...



:: موضوعات مرتبط: عکس، مذهبی، حضرت فاطمه علیها السلام ، فاطمیه، ،
:: برچسب‌ها: يش‌بيني مصائب و شهادت حضرت فاطمه علیها السلام توسط پيامبر صلی الله علیه و آله در گزارشهاي تاريخي ـ حديثي شيعه و گاه اهل سنّت, شاهد بيان اخبار آتي حضرت فاطمه علیها السلام از زبان رسول خدا صلی الله علیه و آله هستيم, , , ,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در دو شنبه 12 اسفند 1392


وای مادر

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در دو شنبه 12 اسفند 1392


بررسي روايت تاريخ طبري و تهديد عمر به آتش زدن خانه فاطمه(س)

بررسي روايت تاريخ طبري و تهديد عمر به آتش زدن خانه فاطمه(س)
   

 

طرح شبهه:

عبد الرحمن دمشقيه، نويسنده معاصر وهّابي، در مقاله‌اش با عنوان « قصة حرق عمر رضى الله عنه لبيت فاطمة رضى الله عنها» كه در سايت «فيصل نور» آمده، در باره روايت محمد بن جرير طبرى و تهديد عمر براي آتش زدن خانه فاطمه سلام الله عليها مى‌نويسد:

2 - «حدثنا ابن حميد قال حدثنا جرير عن مغيرة عن زياد بن كليب قال أتى عمر منزل علي وفيه طلحة والزبير ورجال من المهاجرين فقال والله لأحرقن عليكم أو لتخرجن إلى البيعة فخرج عليه الزبير مصلتا بالسيف فعثر فسقط السيف من يده فوثبوا عليه فأخذوه» (تاريخ الطبري2/233).

في الرواية آفات وعلل منها:

جرير بن حازم وهو صدوق يهم وقد اختلط كما صرح به أبو داود والبخاري في التاريخ الكبير (2/2234).

المغيرة وهو ابن المقسم. ثقة إلا أنه كان يرسل في أحاديثه لا سيما عن إبراهيم. ذكره الحافظ ابن حجر في المرتبة الثالثة من المدلسين وهي المرتبة التي لا يقبل فيها حديث الراوي إلا إذا صرح بالسماع.

عمر، به طرف منزل علي [عليه السلام] كه طلحه و زبير و گروهى از مهاجريان نيز در آن بودند آمد و گفت: به خدا سوگند! براى بيعت با ابوبكر بياييد و گر نه خانه را به آتش مى‌كشم. زبير شمشير به دست بيرون آمد؛ ولى ناگهان بر زمين افتاد و شمشير از دستش افتاد، به وى حمله‌ور شدند و او را دستگير كردند.

در اين روايت آفت‌هايى است كه يكى از آن‌ها وجود جرير بن حازم است؛ اگر چه وى راستگو است؛ ولى گاهى دچار وهم و اشتباه شده و درست و نادرست را آن چنانكه ابوداوود گفته است بهم مى‌آميخته است.

دومين آفت مغيرة بن مقسم است كه ثقه است؛ ولى احاديث او مرسل است. ابن حجر او را در مرتبه سوم از مدلسين كه رواياتشان پذيرفتنى نيست، قرار داده است؛ مگر اين كه تصريح به شنيدن كرده باشد.

اشكالات ديگرى نيز مطرح شده است؛ از جمله گفته‌اند: سند روايت «تاريخ طبري» در ابتدا و انتها، دو اشکال دارد؛ زيرا نخستين راوى آن يعنى ابن حميد، متهم به دروغ ‌پردازى است و آخرين راوى نيز خود شاهد آن ماجرا نبوده و با واسطه روايت مى‌‌کند؛ لذا روايت هم ساختگى است و هم منقطع.

نقد و بررسي:



:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، فاطمیه، ،
:: برچسب‌ها: بررسي روايت تاريخ طبري و تهديد عمر به آتش زدن خانه فاطمه(س),

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در دو شنبه 12 اسفند 1392


پاسخ به شب نامه اهل سنت پيرامون شهادت حضرت زهرا (س)
پاسخ به شب نامه اهل سنت پيرامون شهادت حضرت زهرا (س)
   
باسمه تعالي


باتوجه به مراسم باشكوه عزاداري حضرت فاطمه زهرا (س) در سال جاري، عده‌اي از تفرقه افكنان وهابي ، شب‌ نامه‌اي را در برخي از استان هاي مرزي كشور توزيع كردند كه در آن، شبهاتي را پيرامون شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها مطرح شده بود و در پايان نوشته شده بود: (تقليد كوركورانه را بگذاريد و به تبليغات تاجران بازار مذاهب و تعصب توجه نكنيد خودتان به ميدان تحقيق در آييد وحق را ازباطل تشخيص دهيد). با توجه به تماس‌هاي متعدد،  تصميم گرفته شد براي روشن اذهان مسلمانان پاسخ مختصري  در اختيار عموم قرار گيرد.  

1. چرا حضرت علي (ع) در آن صحنه هيچ واكنشي از خود نشان نداد ؟

اولا:  امام علي (ع) در قدم نخست از خود واكنش نشان داد ؛ چنانچه آلوسي مفسر مشهور اهل سنت در اين باره مي‌نويسد :
عمر با غلاف شمشير به پهلوي مبارک فاطمه و با تازيانه به بازوي حضرت زد . فاطمه ،  صدا زد : « يا ابتاه » علي (ع) ناگهان از جا برخاست وگريبان عمر را گرفت و بر زمين زد و بر بيني و گردنش کوبيد.
تفسير آلوسي :3/124 .
نقل اين قضيه توسط آلوس



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، فاطمیه، ،
:: برچسب‌ها: پاسخ به شب نامه اهل سنت پيرامون شهادت حضرت زهرا (س) ,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در دو شنبه 12 اسفند 1392


شهادت حضرت زهرا (س) واقعيتى انكارناپذير

بسم اللّه الرحمن الرحيم‏

شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) واقعيتى است كه منابع حديثى و تاريخ شيعه و سنّى بر آن گواه است. برخى به علت عدم آشنائى با حديث و تاريخ، در اين واقعيت ترديد نموده‏اند. از اينرو گوشه‏اى از شواهد اين مصيبت بزرگ را تنها از منابع معتبر اهل‏سنّت تقديم پويندگان حق و حقيقت مى‏نمائيم.

* * *

قال رسول اللَّه (ص): «... فتكون اوّل من يلحقنى من اهل بيتى فتقدم علىّ محزونة مكروبة مغمومة مقتولة ».

(فاطمه) اولين كسى از اهل‏بيتم مى‏باشد كه به من ملحق مى‏گردد، پس بر من وارد مى‏شود، محزون، مكروب، مغموم، مقتول...

فرائد السمطين ج 2، ص 34

* * *

قال موسى بن جعفر (ع): انَّ فاطمة (س) صدّيقة شهيده.

اصول كافى ج 1، ص 381

* * *

قال ابن عباس: إنّ الرّزيّة كُلَّ الرّزية، ما حال بين رسول‏اللَّه (ص) و بين كتابه.

مصيبت تمام مصيبت آنگاه رخ داد كه بين پيامبر (ص) و نوشتارش حائل گرديدند.

صحيح بخارى ج 1، 120

* * *

شهادت حضرت زهرا (س) واقعيتى انكارناپذير



:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: شهادت حضرت زهرا (س) واقعيتى انكارناپذير,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در دو شنبه 12 اسفند 1392


آلباني وهابي:منکر خروج مهدي عليه السلام،مانند منکر اولوهيت خداوند است

آقاي آلباني-که وهابيون از او به بخاري دوران ياد مي کنند-در کتاب سلسله الاحاديث الصحيحه درباره کسي که عقيده به خروج مهدي عليه السلام را نداشته و منکر شود، مي گويد:
و ما مثل هؤلاء إلا کمثل من ينکر عقيدة نزول عيسى عليه السلام في آخر الزمان التي تواتر ذکرها في الأحاديث الصحيحة ،... ، و أکاد أقطع أن کل من أنکر عقيدة المهدي ينکرها أيضا ، و بعضهم يظهر ذلک من فلتات لسانه ، و إن کان لا يبين . و ما مثل هؤلاء المنکرين جميعا عندي إلا کما لو أنکر رجل ألوهية الله عز وجل بدعوى أنه ادعاها بعض الفراعنة ! " فهل من مدکر"
مثل اين ها همانند کساني است که عقيده نزول عيسي عليه السلام در آخر الزمان را - که احاديث صحيح در مورد آن به تواتر رسيده است - منکر مي شوند .... و مطمئناً و قطعا مي گويم که هر کس عقيده مهدي (عليه السلام) را منکر شود ، آن را نيز منکر مي گردد و برخي از آنها نيز اين عقيده را بر ناخواسته (بر اثر لغزش) بيان کرده اند و مَثَل تمامي اين گروه منکر -خروج مهدي عليه السلام-در نزد من همانند کسي است که اولوهيت خداوند متعال را انکار نمايد همانند ادعاي برخي از فراعنه. پس آيا پند گيرنده اي هست؟
سلسله الاحاديث الصحيحه آلباني ج4 ص 43 مکتبه المعارف


:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: آلباني وهابي:منکر خروج مهدي عليه السلام،مانند منکر اولوهيت خداوند است,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در دو شنبه 12 اسفند 1392


معيارها در تشكيل خانواده

معيارها در تشكيل خانواده

امام خميني(قدس سره) مي فرمايد: از چيزهايي كه سزاوار است انسان به آن اهتمام ورزد، اين است كه در صفات كسي كه مي خواهد با او ازدواج كند، نظر بيندازد و بررسي كند.



:: موضوعات مرتبط: جنس مخالف، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: معيارها در تشكيل خانواده,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در جمعه 4 بهمن 1392


دانلود بسیارقشنگ



:: موضوعات مرتبط: عکس، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود بسیارقشنگ ,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در جمعه 27 دی 1392


تکنیک های موفقیت تربیت فرزند

تکنیک های موفقیت

تربیت فرزند

وقتی صحبت از تربیت فرزند می شود، ذهن ها، مهم ترین نکته را، در نوع رفتار با فرزند می بینند. البته نوع رفتار بسیار مهم می باشد، ولی نکاتی که در صفحات ناخوانده ی برخی کتاب ها دیده می شوند، چیزهای عمیق تر و بیش تر از این را هم در خود دارند.



:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: تکنیک های موفقیت تربیت فرزند,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در جمعه 27 دی 1392


علل گریز جوانان از نماز

علل گریز جوانان از نماز

مهم‌ترين هدف دشمن، تضعيف اعتقادات،‌ ايجاد شك و ترديد در بين جوانان، انهدام ايمان،‌ تقوا و غيرت و... مي‌باشد كه يكي از اصلي‌ترين نشانه‌گيريهاي آنها رغبت‌زدايي جوانان نسبت به فرايض ديني، از جمله: اهتمام به نماز و حضور در مساجد مي‌باشد.



:: موضوعات مرتبط: عکس، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: علل گریز جوانان از نماز ,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در جمعه 27 دی 1392


منشور امام صادق‏ علیه‏ السلام به مبلغان

منشور امام صادق‏ علیه‏ السلام به مبلغان

بدون شناخت زمان و موقعیت، هرگز امر تبلیغ، به سامان نمیرسد و میزان خطاها و اشتباهات به مراتب فزونی خواهد یافت...



:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: منشور امام صادق‏ علیه‏ السلام به مبلغان ,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در جمعه 27 دی 1392


جايگاه اهل ذكر در كلام معصوم

جايگاه اهل ذكر در كلام معصوم

حضرت در ادامه خطبه خويش درباره جلوه هاى رفتارى ياد خداوند مى‌فرمايند:

وَ إِنَّ لِلذِّكْرِ لاََهْلا أَخَذُوهُ مِنَ الدُّنْيَا بَدَلا، فَلَمْ تَشْغَلْهُمْ تِجَارَةٌ وَ لاَبَيْعٌ عَنْهُ.



:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، ،

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در جمعه 27 دی 1392


از9ربیع اول چی میدانیم

از9ربیع اول چی میدانیم



:: موضوعات مرتبط: عکس، کشکول، مذهبی، ،

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 21 دی 1392


یاامام رضا

http://zitova.ir/uploads/imam_reza05.jpg



:: موضوعات مرتبط: عکس، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: یاامام رضا,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 21 دی 1392


وجود ده هزار روایت از شیعه و سنی در خصوص امامت دوازده امام

نوشتاری از آیت‌الله العظمی مظاهری

وجود ده هزار روایت از شیعه و سنی در خصوص امامت دوازده امام

حضرت آیت‌الله مظاهری در نوشتاری با استناد به کتب معتبر شیعه و سنی با تاکید بر اینکه نزدیک به ده هزار روایت از شیعه و سنی در خصوص امامت 12 نفر از اهل‌‌بیت پیامبر (ص) نقل شده است این روایات را به سه دسته تقسیم کرده است.

متن نوشتار این مرجع تقلید به مناسبت شهادت حضرت زین‌العابدین (ع) تقدیم می‌گردد.

 

* امامت دوازده امام(ع)



:: موضوعات مرتبط: عکس، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: وجود ده هزار روایت از شیعه و سنی در خصوص امامت دوازده امام ,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 21 دی 1392


آثار و برکات زیارت معصومان علیهم السلام (5) «امام جواد، امام هادی، امام عسکری و امام زمان علیهم السل

حسین تربتی

آثار و برکات زیارت معصومان علیهم السلام (5) «امام جواد، امام هادی، امام عسکری و امام زمان علیهم السلام»

زیارت هر یک از حضرات معصومین علیهم السلام، آن چنان آثار و برکاتی دارد که آگاهی از آن، هر دلی را مشتاق زیارت آنان می کند، همچون زیارت امام جواد علیه السلام که برای زائرش اجری عظیم است...

 


:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: پاداش زیارت امام جواد علیه السلام,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 21 دی 1392


نکته اعتقادی سوره حمد

نکته اعتقادی سوره حمد

از «ابن عباس» نقل شده است که: حضرت امیر علیه السلام از ابتدای شب تا وقت صبح به من تفسیر سوره حمد را می فرمود و هنوز از تفسیر «باء»، «بسم الله الرّحمن الرّحیم» نگذشته بود. بعد از آن فرمود: «أنا النّقطه تحتَ الباء؛ من نقطه زیر «باء» بسم الله هستم.»

از «ابن عباس» نقل شده است که: حضرت امیر علیه السلام از ابتدای شب تا وقت صبح به من تفسیر سوره حمد را می فرمود و هنوز از تفسیر «باء»، «بسم الله الرّحمن الرّحیم» نگذشته بود. بعد از آن فرمود: «أنا النّقطه تحتَ الباء؛ من نقطه زیر «باء» بسم الله هستم.»1
این سخن عظمت آن حضرت را نشان می دهد؛ زیرا همان گونه که در روایت اول گذشت، سوره حمد عصاره تمامی کتب آسمانی است و این سوره با «بسم الله الرّحمن الرّحیم» شروع می شود و بسم الله نیز با «باء» آغاز می گردد و باء بدون نقطه معنا ندارد؛ یعنی استفاده و اطلاع بر سوره حمد و به تبع آن کتب آسمانی بدون ایمان به ولایت حضرت ممکن نیست.


پرسش و پاسخ
پرسش: در حکایات مربوط به سوره حمد دو حکایت از تأثیر این سوره بر بیماران گفته شد. سؤال این است که آیا هر کسی در هر اندازه از شأن و منزلت معنوی که باشد، می تواند به وسیله این سوره موجب شفای دیگران شود؟
پاسخ: خیر. استفاده از این سوره در شفای بیماران به عواملی بستگی دارد همچون: قدرت روحی، مقام معنوی، ایمان، اضطرار و درماندگی، شرایط زمانی و مکانی، تقدیر و مصلحت الهی و...؛ ولی در هر صورت ثواب شخص خواننده سوره محفوظ است.


مطالب جذّاب سوره حمد
1. «ابوالفتوح رازی» در تفسیر خود ده نام را برای سوره حمد ذکر می کند که عبارتند از: فاتحة الکتاب، امّ الکتاب، امّ القرآن، سبع المثانی، وافیه، کافیه، شافیه، اساس، صلوة، حمد.2
فاتحه الکتاب؛ یعنی قرآن با آن شروع می شود. امّ الکتاب؛ یعنی تمامی کتاب قرآن به آن بر می گردد. سبع المثانی: سبع؛ یعنی هفت آیه و مثانی؛ یعنی دو بار بر پیامبر نازل شده است. وافیه؛ یعنی برای فهم تمامی قرآن وفا می کند. کافیه؛ یعنی برای فهم تمامی قرآن کافی است. شافیه؛ یعنی شفا دهنده. اساس؛ یعنی اصل و پایه قرآن است. صلوة؛ یعنی دارای مضامین دعاست و حمد؛ چون این سوره با حمد شروع می شود.
از میان ده نام ذکر شده، نام فاتحه الکتاب قابل تأمل است. این واژه به شهادت تاریخ از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به این سوره اطلاق شده است؛ چون قرآن در زمان آن حضرت جمع آوری و مرتب شده و آغاز آن با این سوره بوده است، پس اینکه عده ای می گویند: قرآن کریم در زمان خلیفه اول یا دوم یا سوم جمع شده، درست نیست.3


راه کار بدست آمده از سوره حمد
محتوای این سوره - همچنان که خواهد آمد - به خداوند متعال و بعضی از صفات او اشاره می کند. همچنین به وجود خوبیها و صراط مستقیم یا بدیها، غضب شدگان و گمراهان توجه می دهد. همیشه انسان بایست از خداوند متعال هدایت به خوبیها که مظهر آن صراط مستقیم است و دوری از بدی ها که مستوجب غضب الهی و گمراهی می شود، بخواهد.


پی نوشت:
1) تفسیر کبیر منهج الصادقین، ملا فتح الله کاشانی، ج‏1، ص‏26.
2) تفسیر ابوالفتوح رازی، ج‏1، ص‏16.
3) برای مطالعه بیشتر ر.ک: تفسیر نمونه، آیت الله مکارم شیرازی و جمعی از همکاران، ج‏1، صص 8 - 10.

منبع: ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی، آموزشی مبلغان شماره163.



:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: نکته اعتقادی سوره حمد,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 21 دی 1392


عالم درمحضرخدا



:: موضوعات مرتبط: عکس، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: عالم درمحضرخدا,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 21 دی 1392


یاعلی



:: موضوعات مرتبط: عکس، کشکول، مذهبی، غدیر، ،
:: برچسب‌ها: علی مولا,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 21 دی 1392


یاحسین



:: موضوعات مرتبط: عکس، امام حسین، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: یاحسین :عکس ,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 3 آذر 1392


آیه تطهیر برهان عصمت امامان

آیه تطهیر برهان عصمت امامان - سید احمد خاتمی

آیه تطهیر برهان عصمت امامان - سید احمد خاتمی

«شرح زیارت جامعه کبیره» به عنوان عمیق ترین متن امام شناسی ناب شیعی محور بحث ما بود. در شماره قبل به مناسبت ایام محرم و عاشورای حسینی بحثی پیرامون مبانی عزاداری مطرح کردیم و اینک مباحث شرح زیارت جامعه کبیره را پی می گیریم.
راهنمایان به صراط خداوند :
و ادلّاء علی صراطه؛ سلام بر شما امامان معصوم که خداوند شما را به عنوان راهنمایان راهش برگزید.
ادلّا جمع دلیل به معنای راهنماست.
صراط به معنای هر راهی نیست بلکه به معنای بزرگراه است. لکن الزاماً به معنای بزرگراهی که به سوی سعادت رهنمون گردد نیست زیرا که در قرآن صراط جحیم هم آمده است:
«فاهدوهم الی صراط الجحیم؛(1) پس به راه جهنم هدایتشان کنید.»(کسانی را که به واسطه شرک و عناد و کفر ستم کرده اند.)

 



:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: آیه تطهیر برهان عصمت امامان,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 3 آذر 1392


عاشورا و امام حسین علیه السلام در آئینه احادیث

عاشورا و امام حسین علیه السلام در آئینه احادیث

عاشورا و امام حسین علیه السلام در آئینه احادیث

امامان شیعه علیهم السلام برای اینکه نهضت خونین کربلا و محرم و عاشورا برای همیشه زنده و جاوید بماند، سعی و تلاش فراوانی نمودند و دراین راستا از پنج شیوه استفاده کردند :
1- یادآوری مصائب امام حسین علیه السلام و یاران فداکارش در مناسبت های مختلف، بخصوص در ایام محرم و عاشورا.



:: موضوعات مرتبط: عکس، امام حسین، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: عاشورا و امام حسین علیه السلام در آئینه احادیث,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 3 آذر 1392


صوم عاشورا - تبرکت به بنو امیه

صوم عاشورا - تبرکت به بنو امیه

صوم عاشورا - تبرکت به بنو  امیه - موحدی

به نام خدا
سؤال :
در زیارت عاشورا آمده: «یوم تبرکت به بنوامیه و ابن اکلة الاکباد...» یعنی روزی که بنی امیه و معاویه آن را مبارک می دانستند و بدان تبرک می کردند. بعد میگوییم این تبرک برای چه بوده؟ می گویند: از قتل حسین خوشحال بودند و این روز را جشن می گرفتند! در حالی که این کذب است. زیرا معاویه شش ماه قبل از عاشورا مرده است. چطور از قتل حسین خوشحال بوده؟
پاسخ کوتاه :



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: صوم عاشورا - تبرکت به بنو امیه,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 3 آذر 1392


بازتاب تفکر عثمانی در حادثه ی کربلا

بازتاب تفکر عثمانی در حادثه ی کربلا / محمدرضا هدایت پناه
چکیده
بازشناسی تفکر سیاسی - مذهبی نیروهایی که در مقابل قیام امام حسین (علیه السلام) صف آرایی کردند و به انحای مختلف در شکست آن سهیم بودند از موضوعات مهمی است که می بازتاب تفکر عثمانی در حادثه ی کربلا / محمدرضا هدایت پناه
چکیده
بازشناسی تفکر سیاسی - مذهبی نیروهایی که در مقابل قیام امام حسین (علیه السلام) صف آرایی کردند و به انحای مختلف در شکست آن سهیم بودند از موضوعات مهمی است که می 



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: بازتاب تفکر عثمانی در حادثه ی کربلا,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در یک شنبه 3 آذر 1392


عکس امام حسین



:: موضوعات مرتبط: عکس، امام حسین، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: عکس امام حسین,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 11 آبان 1392


احادیت فضیلت گریه کردن برای امام حسین

بسم الله الرحمن الرحیم

دلهای همه خداپرستان کانون محبت حسین است شدکشته که عدل ودین نمیرداین سرشهادت حسین است

اسلام علیک یااباعبدالله

احادیت فضیلت گریه کردن برای امام حسین

قال الصادق ع من ذُکرناعِندهُ فَفاضت عیناه ولومِثل جناح الذُّبابه غَفَرالله لهُ ذُنُوبَه ولوکانت مثل زَبَدِالبحر

هرکس که مصیبت مانزداوبیان شوداشک چشمش جاری شود هرچندبه اندازه بال مگسی باشدخداوندگناهان اورااگرچه به اندازه کف دریاباشد می امرزد الملهوف ص86

امام باقر (ع) فرمود: «هر مؤمني که در سوگ حسين (ع) اشک ديده ريزد، به حدي که بر گونه‏اش جاري گردد، خداوند او را ساليان سال در غرفه‏هاي بهشت مسکن مي‏دهد».(1



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: احادیت فضیلت گریه کردن برای امام حسین,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 11 آبان 1392


شعر

دلهای همه خداپرستان     کانون محبت حسین است

شدکشته که عدل ودین نمیرد   این سرشهادت حسین است



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: یاحسین,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 11 آبان 1392


حر بن يزيد رياحي

حر بن يزيد رياحي

حرّ توبه کرد، يعني به رهبري يزيد و يزيديان پشت پا زد، و امامت حضرت حسين و پدر و جدّش (عليهم السلام) را پذيرفت، با اين که يقين داشت دست برداشتن از يزيد و روي آوردن به حضرت حسين (عليه السلام)که انقلابي کامل و جامع در حيات او بود، به قيمت کشته شدنش تمام مي شود.

او توبه کرد و در کاروان نور قرار گرفت و مدال اولياء اللهي و اصفياء اللهي و احباء اللهي را به سينه جان گرفت، و جزء انصار دين و انصار رسول اللّه و اميرالمؤمنين و فاطمه زهرا و امام مجتبي و حضرت سيد الشهداء (عليهم السلام)شد.

بر ما واجب است اگر در گذشته عمر آلوده بوديم همانند حرّ از رهبري هوا و هوس و شهوات و اميال و بت بي جان و جاندار دست برداريم، و به رهبري امام معصوم گردن نهيم تا به سعادت دنيا و آخرت و آزادي از خزي دنيا و عذاب آخرت برسيم.

حرّ با اين که از فرماندهان لشگر يزيد بود و اجير بني اميه، ولي در برخورد با حضرت حسين (عليه السلام) در دو مرحله ادب نشان داد، و همين ادب که بارقه الهي است، براي او زمينه ساز توبه و انابه و جبران گذشته و روشني آينده تا ابد شد.

اوّل، امام به وقت ظهر به مؤذّن خود ـ حجّاج بن مسروق ـ فرمود: اذان بگو. امام به حرّ فرمود: آيا نمازت را به همراه ياران خود خواهي خواند؟ حرّ گفت: نه، بلکه نماز را با تو مي خوانم.

به هر حال با هزار گونه ملاحظات و حيثيّات مبارزه، بايد خود و هزار نفر را به اين گونه تواضع رهبري نمايد.

اين ادب بارقه اي است از توفيق و منشأ توفيق نيز خواهد شد، چيرگي بر نفس، توانايي هاي تازه به تاز



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، کشکول، مذهبی، داستان، ،
:: برچسب‌ها: حر بن يزيد رياحي,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 11 آبان 1392


قيام حسيني

قيام حسيني

يزيد پس از معاويه بر تخت حکومت اسلامي تکيه زد و خود را امير المؤمنين خواند، و براي اينکه سلطنت ناحق و ستمگرانه اش را تثبيت کند، مصمم شد براي نامداران و شخصيت هاي اسلامي پيامي بفرستد و آنان را به بيعت با خويش بخواند. به همين منظور، نامه اي به حاکم مدينه نوشت و در آن يادآور شد که براي من از حسين (ع) بيعت بگير و اگر مخالفت نمود بقتلش برسان. حاکم اين خبر را به امام حسين (ع) رسانيد و جواب مطالبه نمود، امام حسين (ع) چنين فرمود:

انا لله و انا اليه راجعون و علي الاسلام السلام اذا بليت الامة براع مثل يزيد. (1)  آنگاه که افرادي چون يزيد، (شراب خوار و قمار باز و بي ايمان و نا پاک که حتي ظاهر اسلام را هم مراعات نمي کند) بر مسند حکومت اسلامي بنشيند، بايد فاتحه اسلام را خواند. (زيرا اين گونه زمامدارها با نيروي اسلام و به نام اسلام، اسلام را از بين مي برند).

امام حسين (ع) مي دانست اينک که حکومت يزيد را به رسميت نشناخته است اگر در مدينه بماند به قتلش مي رسانند، لذا به امر پروردگار، شبانه و مخفي از مدينه به سوي مکه حرکت کرد. آمدن آن حضرت به مکه، همراه با سرباززدن او از بيعت يزيد، در بين مردم مکه و مدينه انتشار يافت، و اين خبر تا به کوفه هم رسيد. کوفيان از امام حسين (ع) که در مکه بسر مي برد دعوت کردند تا به سوي آنان آيد و زمامدار امورشان باشد. امام (ع) مسلم بن عقيل (ع)، پسر عموي خويش را به کوفه فرستاد تا حرکت و واکنش اجتماع کوفي را از نزديک ببيند و برايش بنويسد.

مسلم به کوفه رسيد و با استقبال گرم و بي سابقه يي روبرو شد، هزاران نفر به عنوان نايب امام (ع) با او بيعت کردند،



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: قيام حسيني,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 11 آبان 1392


نصيحت به دشمن خويش

نصيحت به دشمن خويش

در اين هنگامه حسين (ع) شتر خويش را خواست، چون آوردند، بر آن سوار شد و رو به دشمن با صداي بلند فرمود: اي مردم عراق! (فرياد او بگونه‏اي بود که بيشتر آنان مي‏شنيدند)، پس گفت: اي مردم! سخنم بشنويد، و شتاب مکنيد تا شما را اندرز دهم به آنچه حق است و بايد من به شما برسانم! عذر خويش را بر شما آشکار کنم، پس اگر نسبت به من انصاف روا داشتيد، سعادتمند شويد، و اگر انصاف نداديد، با هم بينديشيد و تصميم خود را بگيريد تا پس از آن، کار شما برايتان اندوه و نگراني پيش نياورد، سپس آنچه مي‏خواهيد درباره من انجام دهيد و هيچ ملاحظه‏اي نکنيد، زيرا به راستي ولي و صاحب اختيار من، آن خدايي است که قرآن را فرود آورد و اوست که صالحان و نيکان را سرپرستي مي‏کند.

امام آنگاه خداي را سپاس گفت و او را ستايش کرد و به آنچه شايسته بود از وي ياد کرد و بر آخرين فرستاده خدا و ملائکه و پيامبران درود فرستاد. سخنانش به گونه‏اي بود که هرگز شنيده نشده است که سخنوري پيش و يا پس از وي در گفتار، بليغ‏تر از او باشد. پس از آن فرمود:

اما بعد، پس نسب و خاندان مرا بسنجيد و بنگريد که من کيستم؟ آنگاه بخود آييد و خويشتن را سرزنش کنيد، پس از آن ببينيد که آيا کشتن من و دريدن پرده حرمتم براي شما شايسته است؟

آيا من پسر و دختر پيامبر شما و فرزند وصي او که پسر عموي پيامبر و نخستين کس از مؤمنان بود که تصديق کرد آنچه را که پيامبر از نزد پروردگارش آورده بود، نيستم؟

 



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: نصيحت به دشمن خويش:یاحسین,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 11 آبان 1392


نماز و امام حسين

اگر قرآن در آغاز بزرگ ترين سوره ي خود (بقره) مي فرمايد: الّذين يؤمنون بالغيب و يقيمون الصلوة (1)  و همچنين در کوچک ترين سوره ي خود (کوثر) از نماز سخن به ميان مي آورد، امام حسين عليه السلام آن را اقامه مي نمايد. اَشهد انّک قد اقمت الصلوة (2) .

اگر قرآن مي فرمايد: و ارکعوا مع الراکعين (3) ، امام حسين عليه السلام نماز را با جماعت آن هم در برابر صفوف دشمن برگزار مي کند.

اگر قرآن نحوه ي اقامه نماز در ميدان جنگ را به پيامبر صلّي اللّه عليه و آله آموزش مي دهد؛ و اذا کنتَ فيهم فاقمت لهم الصلوة فلتقم طائفةٌ منهم معک... (4) ، امام حسين عليه السلام در ميدان جنگ نماز را اقامه مي فرمايد.

 



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، مذهبی، حضرت فاطمه علیها السلام ، ،

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 11 آبان 1392


چهل حديث گهربار منتخب

چهل حديث گهربار منتخب

قالَ الاْ مامُ أبُوعَبْدِاللّهِ الْحُسَيْن، صَلَواتُاللّهِ وَسَلامُهُ عَلَيْهِ:

1 - إنَّ قَوْما عَبَدُواللّهَ رَغْبَةً فَتِلْکَ عِبادَةُالتُّجارِ، وَإنَّ قَوْما عَبَدُوااللّهَ رَهْبَةً فَتِلْکَ عِبادَةُالْعَبْيدِ، وَإنَّ قَوْما عَبَدُوااللّهَ شُکْرا فَتِلْکَ عِبادَةٌ الْأحْرارِ، وَهِيَ أفْضَلُ الْعِبادَةِ.(1) .

ترجمه:

فرمود: همانا، عدّه اي خداوند متعال را به جهت طمع و آرزوي بهشت عبادت مي کنند که آن يک معامله و تجارت خواهد بود.

و عدّه اي ديگر از روي ترس خداوند را عبادت و ستايش مي کنند که همانند عبادت و اطاعت نوکر از ارباب باشد.

و طائفه اي هم به عنوان شکر و سپاس از روي معرفت، خداوند متعال را عبادت و ستايش مي نمايند؛ و اين نوع، عبادت آزادگان است که بهترين عبادات مي باشد.

2 - قالَ عليه السّلام: إِنَّ أجْوَدَالنّاسِ مَنْ أعْطي مَنْ لا يَرْجُوهُ، وَ إنَّ أعْفَي النّاسِ مَنْ عَفي عَنْ قُدْرَةٍ، وَ إنَّ أَوْصَلَ النّاسِ مَنْ وَصَلَ مَنْ قَطَعَهُ.(2) .

ترجمه:

فرمود: همانا سخاوتمندترين مردم آن کسي است که کمک نمايد به کسي که اميدي به وي نداشته است.

و بخشنده ترين افراد آن شخصي است که - نسبت به ظلم ديگري با آن که توان انتقام دارد - گذشت نمايد.

صله رحم کننده ترين مردم و ديد و بازديد کننده نسبت به خويشان، آن کسي ست که صله رحم نمايد با کسي که با او قطع رابطه کرده است.

3 - قيلَ: مَا الْفَضْلُ؟ قالَ عَلَيْهِ السَّلامَ: مُلْکُ اللِّسانِ، وَ بَذْلُ الاْ حْسانِ، قيلَ: فَمَا النَّقْصُ؟ قالَ: التَّکَلُّفُ لِما لا يُعنيکَ.(3) .

ترجمه:

از حضرت سؤال شد کرامت و فضيلت در چيست؟ در پاسخ فرمود: کنترل و در اختيار داشتن زبان و سخاوت داشتن، سؤال شد نقص انسان در چيست؟ فرمود: خود را وا داشتن بر آنچه که مفيد و سودمند نباشد.



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: چهل حديث گهربار منتخب,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 11 آبان 1392


چهل حديث از امام حسين

چهل حديث از امام حسين

1. وَ قالَ لِإِبْنِهِ عَليِّ بن‏الْحسين(ع): أَي بنَّي إِيَّاکَ وَ ظَلَمَ مَنْ لايَجِدُ عَلَيکَ ناصِراً إِلاَّ اللَّه جَلَّ وَ عَزَّ (1) .

به فرزندش علي بن الحسين‏عليه السلام فرمود: پسر جانم مبادا برکسيکه جز خداي عز وجل در برابر تو ياوري ندارد ستم کني.

2. وَ قال عِنْدَه رجل: إنّ المعرُوفَ إذا اُسدي إِلي غَيْرِ أَهْلِهِ ضاعَ فَقال الحسين‏عليه السلام: ليس کذلک ولکن تکون الصَّنيعَةِ مثل و ابل المطر تصيب البر و الفاجر (2) .

مردي بر او عرض کرد: احسان به نااهل ضايع خواهد شد آنحضرت فرمود: چنين نيست احسان به مانند باران تند است و به نيک و بد مي‏رسد.

3. وَ قَال‏عليه السلام: ألْإسْتَدْراجُ مِنَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ لِعَبْدِهِ أَنْ يَسْبِغَ عَلَيْهِ النِّعَمُ وَيَسْلُبُهُ الشُّکْرُ (3) .

غافلگير کردن خدا براي بنده خود اين است که به او نعمت فراوان دهد و شکرگزاري را از او بگيرد.

4. وَ قَالَ‏عليه السلام: إِيَّاکَ وَ ما تَعتذر فَإِنَّ المؤمن لايسيئ و لايعتذر. و المنافق کلُّ يوم يسيئ و يعتذر (4) .

مبادا کاري کني عذرت بايد زيرا مؤمن نه بد مي‏کند و نه عذر مي‏طلبد. و منافق هر روز بد مي‏کند و عذر مي‏خواهد.

5. وَ قال(ع): للسَّلام سَبْعُونَ حَسَنَة تِسْعَ وَ سِتُّونَ للمبتدأ و واحدة للرّادِّ (5) .

سلام هفتاد حسنه دارد شصت و نه از آن براي سلام کننده و يکي از آن براي جوابگو است.

6. عَن الرّضا عَن آبائِه، عَن الحُسين بن علي‏عليهم السلام قال: وَجد لوح تَحت حائِط مَدينة من‏المدائن مَکتوب فيه أَنَا اللَّه لاإله إلا أنا، و مُحمّدُ نَبييٌّ، عجبت لمن أيقن بالموت کيف يفرح، و عجبت لمن أيقن بالقدر کيف يحزن، و عجبت لمن اختبر الدنيا کيف يطمئنَّ اليها، و عجبت لمن أيقن بالحساب کيف يذنب. (6) .

امام رضاعليه السلام از پدرانش از امام حسين‏عليه السلام نقل مي‏کند که فرمود: لوحي پيدا شد که در آن نوشته شده من خدا هستم و خدائي جز من نيست و محمد نبي من است، تعجب است براي کسيکه يقين به مرگ دارد اما خوشحال است، و تعجب است براي کسيکه يقين به اندازه دارد اما محزون است و تعجب است براي کسيکه از دنيا خبر دارد اما به آن مطمئن است و تعجب است براي کسيکه يقين به حساب قيامت دارد اما گناه مي‏کند.

7. روي أنّ الحسين بن عليّ‏عليهما السلام جاءَهُ رَجُلٌ وَ قَالَ: أَنَا رَجُلٌ عاصٍ وَلاأَصْبِرُ عَنِ الْمَعْصِيَةِ فَعِظْني بِمَوْعِظَةٍ فَقالَ‏عليه السلام: اِفْعَلْ خَمْسَةَ أَشْياءٍ وَ اذْنِبْ ما شِئتَ، فَأَوَّلُ ذلِکَ: لاتَأْکُلُ رِزْقِ اللَّهِ وَ اذْنِب مَا شِئْتَ، وَ الثاني: اُخْرُجْ مِنْ وَلايَةِ اللّهِ وَ اذْنِب مَا شِئْتَ وَ الثالث: أُطْلِبْ مَوْضعاً لايَراکَ اللَّهُ وَ اذْنِبْ ما شِئْتَ، وَ الرابع: إِذا جاءَ مَلَکَ الْمَوْتِ لِيَقْبِضْ رُوَحَکَ فَادْفَعْهُ عَنْ نَفْسِکَ وَ اذْنِبْ ما شِئْتَ، وَ الخامس: إذا أدْخَلْکَ ما لِکٌ فيِ‏النَّارِ فَلاتَدْخُلَ فِي‏النَّارِ وَ اذْنِبْ ما شِئْتَ (7) .

شخصي به امام حسين‏عليه السلام عرض کرد: اي پسر رسول خداصلي الله عليه وآله من آلوده به گناه هستم و ياراييم نيست که از عصيانم بگريزم، مرا موعظه فرما.

امام حسين‏عليه السلام فرمود: به پنج کار بپرداز و هر چه خواستي عصيان ورز.

1. از نعمت‏هاي خداوند استفاده نکن، آنگاه به گناه روکن 2. اگر مي‏تواني از حکومت و سرپرستي پروردگار خارج شوي گناه کن. 3. به جائي پناه ببر که آفريدگارت ترا ننگرد بعد هر چه خواستي گناه کن 4. اگر مي‏تواني هنگام مرگ جان به فرشته خدا تسليم ننمايي هر گناهي مي‏خواهي بکن. 5. اگر مي‏تواني وقتي که تو را به شعله‏هاي دوزخ مي‏سپارند، وارد نشوي هر اندازه مي‏خواهي عصيان کن.

(اکنون که نمي‏توان اين پنج کار را انجام دهي بايد از گناه و آلودگي بپرهيزي).



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: چهل حديث از امام حسين,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 11 آبان 1392


مداحی سازور

http://dl1.madahan.com/server2_golchin/file13/nalehaie%20mahzon.mp362405.mp3



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود:سازور:مداحی,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 4 آبان 1392


گریه ی همه ی کائنات بر حسین بن علی علیه سلام

ابن قولویه با سند خویش از امام باقر علیه السلام روایت می کند که فرمود:
انس و جن و پرندگان و حیوانات بر حسین بن علی علیه السلام گریه کردند تا آنجا که اشکشان جاری شد.  [1] .
نیز به سند خود از امام صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود:
چون حسین بن علی علیه السلام شهید شد، آسمانهای هفتگانه و زمینهای هفتگانه و هر چه در آنها و میان آنها و روی آنهاست، همچنین بهشت و جهنم و همه ی  آفریده های خدا و آنچه دیده می شود و دیده نمی شود، بر آن حضرت گریه کردند.   [2] .
شیخ طوسی با سند خویش از حسین بن ابی فاخته نقل می کند:



:: موضوعات مرتبط: امام حسین، کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: یاحسین :مظلوم,

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در شنبه 4 آبان 1392


مداحی اباصالح

Mirzaei.MP3 - 2.0 MB

http://uplod.ir/xtng0w6qfosr/Mirzaei.MP3.htm

[URL=http://uplod.ir/xtng0w6qfosr/Mirzaei.MP3.htm]Mirzaei.MP3 - 2.0 MB[/URL]

Mirzaei.MP3 - 2.0 MB http://s6.uplod.ir:182/d/2k27lvwk4hvhuf6tdwpz3y3rv2pn2eupfixztrfrviigeuvmzzagztgn/Mirzaei.MP3



:: موضوعات مرتبط: کشکول، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود,

نوشته شده توسط اسماعیل بامری در پنج شنبه 2 آبان 1392


:: الیس الله
:: کانال تلگرام صراط
:: بیانات رهبری درمورد ا ربعین
:: اندک اندک
:: گل ارض کربلا
:: یاحسین
:: حدیث بسیارجالب
:: یاحسین
:: یامهدی
:: دعایی که آیت الله بهجت خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه کردند
:: وصیّت اخلاقی امام جواد علیه السلام به یکی از یارانش
:: مناظره امام جواد علیه السلام با یحیی بن اكثم
:: عبرت
:: اعتکاف رجبیه
:: عکس
:: ویژگی‌های ماه رجب از منظر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)
:: بررسی روایت بلاذری و تهدید عمر به آتش زدن خانه فاطمه سلام الله علیها
:: احتراق بیت فاطمه سلام الله علیها حقیقت یا افسانه
:: ايه ى ولايت چند نكته و چند پرسش و پاسخ - آیت الله علی احمدی میانجی
:: زندگی امام حسن علیه السلام
:: یاحسین
:: السلام علیک یارقیه
:: یاامام رضا
:: یاعلی
:: غدیر
:: یاعلی
:: خدا رحم کند
:: یا صاحب الزمان
:: شهدا





به وبلاگ من خوش آمدید ازاین که نگاهتون به ماسپردی ممنون نظر یادتون نره




:: آبان 1395;
:: دی 1394;
:: مرداد 1394;
:: ارديبهشت 1394;
:: فروردين 1394;
:: بهمن 1393;
:: آذر 1393;
:: مهر 1393;
:: شهريور 1393;
:: مرداد 1393;
:: خرداد 1393;
:: ارديبهشت 1393;
:: فروردين 1393;
:: اسفند 1392;
:: بهمن 1392;
:: دی 1392;
:: آذر 1392;
:: آبان 1392;
:: مهر 1392;
:: شهريور 1392;
:: تير 1392;
:: خرداد 1392;
:: ارديبهشت 1392;
:: فروردين 1392;
:: اسفند 1391;
:: بهمن 1391;
:: دی 1391;
:: آذر 1391;

آبر برچسب ها

حجاب , یاعلی , تکثیر محبت , تمرکز بر هدف , امامت نیاز همیشه انسان:یااباصااح , پول :دام , یا صاحب الزمان , برترین اعمال در ماه رمضان چیست؟ , همسرداری را از علی و فاطمه علیهماالسلام بیاموزیم , نظام خانواده در اسلام , دختر:ارتباط , گذرى بر زندگى امام اوّل حضرت على (ع ) , رمضان , قرایتی , مناظره امام جواد علیه السلام با یحیی بن اكثم ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by esmailbameri